کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر

توضیحات جامع در مورد کلید هوایی آشنایدر:

کلید هوایی اشنایدر یکی از انواع کلیدهایی است که فشار ضعیف میباشد،که در آمپرهای بالا از آن استفاده میشود ودر ۲سری NT و NW  تولید میشود،که کاربرد این کلیدها معمولا در سردر یا ورودی تالارها بخاطر بخاطر جریان بالایی ک دارند ،استفاده میشود و حالت سلکتیو بین کلیدهای ورود و خروج را برقرار و تامین میکند.به دلیل اینکه سیستم اطفای جرقه توسط هوای آزاد وجود دارد،به این مدل کلیدها،کلید اتوماتیک اشنایدر گفته میشود.

این محصول دارای ویژگی سری های متفاوت مثل سری فیکس،کشویی،فیکس موتوردار و کشویی موتوردار میباشد.همه ی این کابل ها واحد کنترل منطقی دارند رده ی جریان نامی آنها از ۶۳۰ آمپر تا ۶۳۰۰ آمپر میباشد‌.

انواع کلید هوایی اشنایدر

  • کلید هوایی اشنایدر مسترپکت MTZ (جریان 630 تا 6300 آمپر)
  • هوایی اشنایدر مسترپکت NT (جریان 630 تا 1600 آمپر)
  • کلید هوایی اشنایدر مسترپکت NW (جریان 800 تا 6300 آمپر)
  • هوایی اشنایدر مسترپکت UR (جریان 5000 تا 6000 آمپر)
  • کلید هوایی اشنایدر مسترپکت برای جریان DC (جریان 1000، 2000 و 4000 آمپر)

کلید هوایی اتوماتیک اشنایدر مسترپکت:(MTZ)

بخش زیادی از کلیدهای هوایی اتوماتیک است که برای جلوگیری از اضافه بار،اتصال کوتاه یا نقص در عایق بندی.که محافظت از خطوط تا ۶۳۰۰ آمپر را ساپورت میکند.

این کلید هوایی در فریم های MTZ1,MTZ2,MTZ3 ساخته شده است که امکان اینکه سفارشی سازی کند را دارد.

مدلMZ1MZ2MZ3
جریان In (ولت)630
800
1000
1250
1600
800
1000
1250
1600
4000
5000
6300
ولتاژ مقاومت در برابر ضربه (کیلوولت)12
ولتاژ عملیاتی (ولت)1000
 تعداد پل3 و 4

کلید هوایی اشنایدر به ۲مدل NT,NW جداسازی میشوند،این جداسازی طبق عملکرد آنها و رنج جریان کلیدها صورت میگیرد،که عمر مفید کلید هوایی ۲ برابر کلید اتوماتیک است.

کلید هوایی اشنایدر سری NW

کارایی(محافطت) این مدل هم همانند سری NT میباشد و تفاوت آنها در محدوده جریان مختلف آنهاست

محدوده جریان سری NW ۸۰۰ تا ۶۳۰۰ آمپر است ولی محدوده جریان NTبین ۶۳۰تا ۱۶۰۰ آمپر است .

اجزای تشکیل دهنده ی کلید هوایی:

  1. دکمه ی قطع و وصل کردن کلید
  2. کنتاکت های جرقه زن
  3. ترمینال های ورودی و خروجی
  4. کنتاکت های اصلی
  5. محفظه ی جرقه زن
  6. نشانگرهای وضعیت قطع و وصلی کلید

قدرت قطع این کلید نسبت به کلید اتوماتیک بیشتر است. در این نوع از کلید های فشار قوی همانند دیگر انواع این کلید ها برای خاموش کردن جرقه ناشی از قطع جریان از محفظه جرقه گیر بزرگ جهت خاموش کردن جرقه استفاده می شود . محفظه جرقه گیر از جنس سیلیس و یا آزبست بوده و به صورت مشبک و لایه لایه طراحی و ساخته می شود .

کاربرد جرقه گیر برای تقسیم جرقه به جرقه های کوچکتر و در نتیجه خاموشی زودتر جرقه ها است. کلید های هوایی دارای دو نوع کنتاکت است: کنتاکت اصلی که شرایط وصل کلید وظیفه عبور جریان را به عهده دارد و دیگری کنتاکت های جرقه زن که در لحظه قطع و وصل کلید وظیفه هدایت جرقه به سمت جرقه گیر را دارد .

blank

قدرتی که اتوماتیک هوایی نسبت به کلید اتوماتیک دارد خیلی بیشتر است،در این مدل از کلید هایی با فشار بالا و قوی مثل کلیدهای دیگر برای خاموش کردن جرقه ای که از قطع جریان از محفظه ی جرقه گیر به وجود می آید استفاده میشود.

محفظه ای که جرقه گیر دارد از جنس سیلیس و ازبست است و به صورت لایه ای و مشبک طراحی شده و ساخته میشود.کاربردی که جرقه گیر دارد این است که جرقه را به جرقه های کوچکتر تقسیم میکند و در انتها به خاموشی جرقه منتهی میشود.

کلیدهای هوایی اشنایدار دو مدل کنتاکت دارد : کنتاکت اصلی است که هنگام وصل کردن کلید ،جریان برق را عبور می دهد.بعدی کنتاکت های جرقه زن است که هنگام قطع و وصل کردن کلید،وظیفه ی هدایت جرقه به سمت جرقه گیر را دارد.

جلوگیری از ایجاد جرقه توسط کنتاکت های جرقه زن، باعث افزایش عمر کنتاکت های اصلی کلید هوایی می شود.

تنظیمات کلید هوایی اشنایدر

مدار های استاندار خانگی در ایالات متحده 120 ولت هستند، اما برخی مدا ها برای وسایلی مانند اجاق گاز و تهویه مطبوع دو برابر ظرفیت دارند . این بریکر ها دارای ظرفیت 240 ولت بوده و تقریبا دو برابر بریکر های 120 ولتی خواهند بود . وات ساده ترین اندازه گیری بار قدرت برای محاسبه و نظارت است تا به طور تصادفی قطع کننده های خود را از بین نبرید .

برای تنظیمات کلید هوایی اشنایدر میتواند مراحل زیر را دنبال کنید: به دنبال علامت آمپر روی کلید هوایی باشید . این معمولا 15یا 20 آمپر خواهد بود . همچنین به دنبال نماد ولتاژ باشید که ممکن است روی کلید قطع کننده نیز درج شده باشد و 120یا240 آمپر خواهد بود. اگر نمیتوانید ولتاژ را تعیین کنید، فرض کنید بریکر هایی که یک شیار پانل را میگیرند 120 آمپر هستند. ولتایی که  دو اسلات میگیرند 240 ولت هستند .

آمپر را در ولت ضرب کنید در اکثر مدار ها، این مقدار1800=15*120  خواهد بود.عدد حاصل از این معادله،حداکثر بار واتی است که می توانید قبل از خاموش کردن بریکر روی مدار قرار دهید.همین محاسبه را در مدارهای 240 ولتی اعمال کنید. به عنوان مثال،یک مدار 240ولتی با ظرفیت 30 آمپر به 7200 وات

خرید کلید هوایی اشنایدر:

برای خرید کلیدهوایی اشنایدر باید به یک سری از نکات توجه کنیم:

  1. از نظر تعداد پل کلید هوایی(باید سه پل یا چهارپل باشد)
  2. جریان نامی آن بین ۶۳۰تا۶۳۰۰ آمپر باشد
  3. مکانیزم موتوری ۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت Ac  میباشد.
  4. قدرت قطع اتوماتیک هوایی
  5. میکرولوژیک اتوماتیک اشنایدر
کلید هوایی اشنایدر
کلید هوایی اشنایدر

شارژ و یا دشارژکردن فنر کلید هوایی اشنایدر

فنری که شارژمیشود وظیفه ی قطع و وصل کردن این محصول را به عهده دارد ،که یا دستی میباشد یا بصورت اتوماتیک توسط یک موتور انجام میشود،بعد از اینکه شارژ شد کلید آماده ی کار کردن است.

برای اینکه کلید را به صورت دستی شارژ کنیم ،باید اهرم را روی کلید چندین بار بالا پایین کنیم تا فنر شارژشود و نشانگر روی کلید اندازه ی شارژ را نشان میدهد،حالا اگر فنر بصورت اتوماتیک به کمک موتور شارژ شود ،با اعمال ولتاژ به موتور فنر شارژ میشود.

بعد از اینکه فنر شارژ شد،مکانیزم کلید آماده ی وصل شدن است.اگر شاسیclose را روی هوایی اشنایدر فشار دهیم،کنتاکت های داخلی کلید بهم وصل میشوند و اگر شاسی open را فشار دهیم،مدار قطع میشود.

نکاتی برای نصب کلید هوایی اشنایدر

-درجه حفاظت تابلو باید با درجه حفاظت کلید همخوانی داشته باشد

-کلید های قدرت فشار متوسط بر اساس استاندارد آی ایی سی 56 یا سایر استاندارد های معتبر انتخاب شوند

-دسترسی به کلید فشار متوسط در تابلو در هنگام بهره برداری ، سرویس و تعمیرات به آسانی مقدور باشد

-حداقل ایمنی لازم با استفاده از اینترلاک مناسب بین کلید ها برای حفاظت اپراتور ها و تاسیسات تامین شود

-هنگام کلید زنی یا وارد کردن کلید به محفظه در تابلو های کشویی و یا خارج کردن آن خطری متوجه اپراتور نشود

-محفظه کلید فشار متوسط طوری شود که اثرات ناشی از دمای محیط و دمای کار و اتصال کوتاه در تدوام کار تابلو اختلالی ایجاد نکند.

روش کنترل از راه دور کلید هوایی اشنایدر

تکنولوژی از راه دور کلید هوایی برای بستن یا باز کردن کلید ، از راه دور است . برای این کار باید کلید هوایی اشنایدر را مجهز به مکانیزم موتوری (ام سی  اچ)کرد. در واقع یک موتور کوچک روی کلید بسته می شود که می تواند به جای دسته ای که روی کلید هست ،کلید را از راه دور شارژ کند . علاوه بر این داخل کلید هوایی زاشنایدر محلی برای نصب رله شنت تریپ (مکس)و آندر ولتاژ(ام ان)هست که دمی توانید از طریق این رله طریق این رله ها به کلید از راه دور فرمان بدهید . دو روش برای کنترل از راه  دور کلید وجود دارد :

-دیاگرام سیم بندی روش نقطه به نقطه برای کنترل از راه دور کلید هوایی اشنایدر

دیاگرام سیم بندی روش بأس با پورت ارتباطی سی او ام برای کنترل از راه دور کلید هوایی اشنایدر

سخن آخر:

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در خصوص نمایندگی اشنایدر در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم برای تهیه و استعلام قیمت شما می توانید با گروه صنعتی اشنایدر مارکت تماس حاصل نمایید که نمایندگی اشنایدر در تهران را بر عهده دارد .در ضمن تمامی محصولات این شرکت به صورت اصلی بوده و دارای گارانتی می باشد.

blank
0